HTML

dö napló és egyéb mulatságok

Van két csodacsajszim meg egy picipasim, akik mellett nem lehet megállni fél percre sem. Viszont van pár hobbim: fotózás, sütés-főzés, szájjártatás... ezekhez pedig kell egy hely ;)

Friss topikok

Linkblog

Családlaktatás az éhes apapocak és a cuki nasi jegyében

2014.06.29. 14:52 bopci

Tipikusan az az eset állt fent, hogy itt egy rakat hús, daraboljam fel gyorsan - hentessé avanzsáltam :D - és tegyem a mélyhűtőbe. Na meg valami kaját dobjak össze gyorsan, mert az apapocak éhes pocak ám, de nagyon! Ja, a tv-ben meg meccs megy. Focimeccs. És amúgy apa nem focirajongó, hanem Forma-1-leső, de mivel Danika kitalálta, hogy érdekes az a távirányító, a képernyőn meg valami labda szerűség után futkorásznak színesbe öltözött bácsik, hát az nagyon érdekes.

Tehát megint logisztikai szaktekintély lettem: egyszerre daraboltam húst, mértem-csomagoltam, és csináltam a vacsorát. Miközben persze cupcake-et állítottam össze. Éljen az "itthon van apa, segít mindenben!"-projekt! :D

Tehát 2 in 1, azaz egytálétel és cuki nasi kellett nekik. Mondhatni tesztalanyok voltak a hétvégére, mert kitaláltam, hogy olyan sütit viszek a "buliba" - amin ugye az én jányom volt ünnepelve, csak kb. én voltam az utolsó, aki megtudta, kérdezések árán, hogy akkor mizu, mikor lesz bármi is.

A cuki nasi onnan jött, hogy "de lúúúzsaszín süti kell!", így hát nem csak a csokis-narancsos krémet kellett kikísérletezni, hanem a rózsaszínt is, ami ehető édesség/cukor szempontjából, mert amit találtam neten receptet a vajkrémre, hát minden, csak nem ehető. Az összes úgy kezdődik, hogy 1 rész vajkrémhez 2,5x annyi porcukor kell. Hát ki az, aki azt a tömény cukrot meg bírja enni?! :o A jányaim meg a két nagyobbik mindenem, így hát nem volt kérdés, hogy teljesítem az óhajt. Megszületett hát a cuki cupcake. (Nem kápképnek mondjuk, hanem cupcakénak. :D)

Tejfölös "tokány" tésztával, salátával

 

Hozzávalók:

kb. 60 dkg sertés apróhús kis darabokra vágva

1 nagy doboz tejföl

1 kk liszt

1-2 dl tej

kb. 15 dkg füstölt szalonna kockázva

kevés olaj a sütéshez

só, bors, bazsalikom, petrezselyem, fokhagyma

25 dkg száraztészta (nekem rövidcső volt a szekrényben)

1 uborka

4 db paradicsom

15 dkg sajt

1 csomag salátakeverék

1 csomag salátaöntet por

kevés reszelt sajt a tálaláshoz


Elkészítés:

Az olajat megmelegítjük egy serpenyőben. Rádobjuk a szalonnát, üvegesre hevítjük, majd a húst enyhén megpirítjuk rajta, és utána sózzuk, borsozzuk, fokhagymázzuk.

Felöntjük annyi vízzel, hogy éppen ne kapja oda a húst, az elfőtt levet folyamatosan pótoljuk, majd megszórjuk bazsalikommal és petrezselyemmel. A tejfölt simára kavarjuk 1 kiskanál liszttel, teszünk hozzá tejet, hogy olyan sűrűségű, kb. 8 dl szószt kapjunk, ami a tejszínhez hasonlít; ezt az utolsó fázisban ráöntjük a húsra és forrástól számítva 5 percig még forraljuk.

A száraztésztát közben megfőzzük.

A salátát összeállítjuk, az öntetport elkészítjük, ráöntjük.

Tálaláskor a tésztára szedünk a húsból és a szószból, mellé tesszük a salátát. Akár bor, akár sör mehet hozzá nyugodtan, mindkettővel csúszik. (Bár nálunk a sörrel jobb volt.

 

Cuki cupcake

 

Hozzávalók:

fél adag cupcake (link)

 

Krém:

1 bögre vaj (Aldis, márkázott vajat használtam, 250 g 399 Ft), ami kb. 18 dkg-nak felel meg

6 dkg porcukor

pár csepp málnapiros ételfesték

2-3 ek Norbi update 1 szamóca szörp (az erősebb változat, kerek üveges)

1 csomag (Aldis) habfixáló


Díszítés:

cukorkák tetszés szerint


Elkészítés:

A cupcake-et elkészítjük, letesszük hűlni.

A vajat puhán habosra keverjük a porcukorral, ételfestékkel és a szörppel, ha kell, hozzáadjuk a habfixálót.

Ha a süti kihűlt, csillag nyomóformába töltjük a krémet és kívülről indulva csigavonalban, közép fele haladva benyomjuk, cukorkákkal díszítjük és a hűtőbe tesszük min. fél órára. Jobb, ha többet van bent, mert akkor rendesen megkeményedik rajta a vajkrém és sokkal élvezhetőbb úgy.




 

Szólj hozzá!

Címkék: saláta cuki rózsaszín tészta sweet egytálétel candy tokány cupcake

A bejegyzés trackback címe:

https://bopci.blog.hu/api/trackback/id/tr316452295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása