Érdekes egy nap volt a mai... dokinál kellett volna lennünk. El is értünk oda rendelés vége előtt 20 perccel. Én hülye marha, azt hittem, akkorára már ki fog ürülni a váró. Hát nem. Tévedtem. Miután keresztülvergődtük magunkat az elütött macskán - legalábbis azt hiszem, az volt... -, elmentünk a bolt mellett gumimaci-vétel nélkül, odaértünk a dokihoz. Furcsa volt, hogy kint is vannak, méghozzá jó sokan. Kérdezősködtem egy sort a kint levő anyukáktól. Kiderült, hogy ha annyira akarok, megpróbálhatok bejutni az ajtón a váróig, de ne nagyon reménykedjek, mert a picibabás részlegbe sem tudott már bemenni a babakocsival a túlabb álló anyuka. Tehát marad holnap délutánra a doktor nénizés...
Itthon veszettül elkezdtem anyázni a nyomtatópatronra. Meg a nyomtatóra. És arra is, aki feltöltögette a patront. Estére kiderült, hogy valamit gond van magával a patronnal, úgyhogy kidobtam pár ezer Ft-ot az ablakon, amikor feltöltettem a tecsóban. Csodajó! :( :( :(
Bementem a pártházba, vittem cuccokat bentre - persze a mérőszalag meg a kombináltfogó rittig itthon maradt -, úgyhogy kezd élhetőbb hellyé válni a saját részlegem. Vagy részlegünk. Vagy nem tudom, hogy mondjam.
A hazasomfordálás igencsak elkúszott jó sokára, egész konkrétan fél kilenckor kezdődött. De hát ez van, szerda délután le kell adni az eddig összegyűjtögetett aláírásokat, mert megy fel Bp-re az egész. Sanyi viszi.
Anyám hót lázas, állandóan rosszul van, én is taknyolok - főleg, mióta hazaértem -, babucim is köhécsel újfent. Holnap meg az állomás előtt aláírásgyűjtünk délelőtt.
Ferinél találtam egy igen érdekes levelet:
Több pénztár, több biztosító, több nyomor!
Most kaptam ezt a levelet. Sokat nem szeretnék hozzáfűzni. Olvassátok, terjesszétek!
Kedves Címzettek!
Most jöttem a könyvvizsgálói továbbképzésről, ahol a
társadalombiztosítás 2008-as változásáról tartottak előadást.
FELHÁBORÍTÓ VÁLTOZÁSOIKAT HAJTOTT VÉGRE A KORMÁNY!
A nyugdíjjárulék és egészségügyi járulék az alábbiak szerint változik:
Munkaadók által befizetett járulék: nyugdíjkasszába a mostani 18 %-ot 24%-ra emelik, egészségügyi kasszába 11 %-ot 5%-ra csökkentik.
Munkavállalók járulékai: nyugdíjjárulék 8,8 %-ról 9,5%-ra nő, egészségügyi járadék 7 %-ról 6 %-ra csökken.
Mit jelent mindez?????
Lerázza kormány magáról az egészségügyet, az elvonást átterelik a szintén hiányos nyugdíjkasszába. Majd megemeli a járulékot a privatizált EÜ kassza!
Ezért már őt fogják szidni! Kérdés, hogy lesz-e egy 7%-kal csökkentett bevétel mellett is jelentkező? EZ UGYEBÁR, HA JÓL SZÁMOLOM MINIMUM TOVÁBBI 120 MILLIÁRD Ft kivonást jelent az egészségügyből.
Kérdésem, hol a parlamentből az ellenzék?
Miért nem hangos a sajtó az övön aluli ütéstől?
MI LESZ VELÜNK, VÁLASZTÓPOLGÁROKBÓL, HA BETEGEK LESZÜNK?
HÁNY ORVOST FOGNAK ELBOCSÁTANI ÉS HÁNY ÚJABB KÓRHÁZAT ZÁRNAK BE?
Kérem továbbadni, mert végső soron a mi bőrünkre megy a minden mértéket meghaladó aljasságuk!
A több-biztosítós törvénytervezet diszkrét bája:
Azt eddig is gyaníthatta mindenki, hogy az idősebb, krónikus betegség(ek)ben szenvedő ügyfelekért nem fognak kapkodni a profitorientált magánbiztosítók!
(a mellékelt cikk szerint Hollandiában 'Arany Kézfogással' - egy nagyobb
összeggel - veszik őket rá, hogy feladják a biztosításukat. Ezzel az erővel akár el is altathatnák őket...), de nehogy az képzelje bárki is, hogy az aktívkorosztály sorsa nem lesz ugyanígy megpecsételve. A cikk szerint nyilvánosságra
került törvénytervezet szerint a magánbiztosítók csak természetbeni betegellátást fognak finanszírozni, táppénzt nem fizetnek. Ezt lovagiasan áthárítják a munkáltatókra!
Vagyis a táppénzt, amit eddig a társadalombiztosítás fizetett a szép, új szadeszes világban a munkáltatónak kell fizetnie.
(Csak halkan kérdezem: - akkor mi a fenének kellenek a magánbiztosítók?)
Gondoljátok meg, proletárok, mi következik ebből! Egy olyan országban, ahol a munkavállalók többségét a magánszektor foglalkoztatja?
Meddig is foglalkoztatja? Amíg egészséges!
A lehetséges következményeket mindenkinek a fantáziájára bízom.
A magánbiztosítók extraprofitját tehát a munkáltatók fogják megtermelni.
Képzeljük csak el, mi történik egy kis vagy közepes vállalkozásban egy kiadósabb influenzajárvány idején? Nem elég, hogy kiesik az a bevétel, amit a lebetegedett alkalmazottak nem tudnak megtermelni, és ebből a negatív bevételből még táppénzt
is fizessen nekik. Munkahelyi balesetről, tartós betegségről már ne is beszéljünk. És vajon milyen létbizonytalanságba taszítja ez a tervezet azt a
rengeteg magánvállalkozót, aki önmagát foglalkoztatja? Ez a réteg eddig kapott
táppénzt, ha lebetegedett, ezentúl majd magának fizet. Miből is? És egyáltalán akkor miért is fizetünk TB-t?
Ez az egyik olyan Achilles-sarka a magánbiztosítós rendszernek, ahol a legsikeresebben lehetne megtámadni. Ez a megoldás ugyanis csak maguknak a
biztosítóknak lenne bomba üzlet, magánemberként még a legdoktrinérebb
liberálisoknak sem lehet érdeke, az MSZP sakkban tartott képviselőiről nem is beszélve. Őket leszámítva lényegében az egész társadalom véd- és
dacszövetségbe
állhatna, hiszen végre volna egy olyan kérdés, amiben a munkaadók és a
munkavállalók is egy oldalra kerülnének.
A rendszer ajándéka - legtöbb, mi adható – a totális létbizonytalanság az egész
társadalomnak. Ez bizony a szolidaritáson alapuló társadalombiztosítás halálos
ítélete. Nem érdemli meg a homo sapiens nevet az, aki ezt az embertelen, ördögi
tervet kieszelte: nem hiszem, hogy anya szülhet ilyen kreatúrát, csak a sátán
klónozhatta azokat, akik az emberi kiszolgáltatottságból akarnak profitot termelni. Csináljon a Szabad Demokrata Romboló Páholy saját tagjainak olyan magánbiztosító rendszert, amilyet akar, de nekünk nem kellenek sem ők, sem
embertelen rendszerük. Ideje lenne őket véglegesen leszázalékolni! Terjesszétek, proletárok! Már nemcsak a láncaitokat veszíthetitek! Az Életetekről van szó!
Alkotmányellenes biztosítási reform az SZDSZ az általa a holland rendszer mintájára megvalósítani szándékozott egészségbiztosítási reformot már részben
végrehajtatta az MSZP-t képviselő pártelnök-kormányfővel és egészségügyi tanácsadóival, akik szintén inkább liberális, semmint szociális beállítottságúak.
A kormányfő és a kisebbik koalíciós párt által elképzelt társadalombiztosítási
reform kórházi kezeléshez kötött egészségügyi szolgáltatásokat érintő
kórházreformot a kórháztörvény módosításával még a nyáron a társadalom és az egészségügyi szakma, valamint érdekvédelmi szerveik megkérdezése nélkül oldották meg.
Mára egyértelművé vált, hogy rosszul. Az egészségjog sérül. Kórházakat zártak be vagy a korábbi gyógyító jellegüket elvonva elfekvő intézményekké
alakították át, ahelyett hogy a gyógyító intézmények változatlan fenntartása mellett csak a felesleges ágykapacitást vonták volna el, és így a kórházbezárásokkal kialakuló új körzetbeosztás miatt a betegek túlnyomó
többségét messziről kell a körzetének megfelelő kórházba szállítani.
Az ezzel járó hosszabb szállítási idő a beteg állapotának rosszabbra fordulását okozhatja,sőt életét is veszélyeztetheti.
Részben a kórházak és a kórházi ágyak csökkentése és az egészségügyi személyzet radikális leépítése miatt nemcsak a késedelmes kórházba kerülés
veszélyeztetheti a beteg életét és egészségét, hanem a műtéti várólisták idejének jelentős
meghosszabbodása is.Mindez egyértelműen sérti az alkotmány 70/D. paragrafusába foglalt, az
egészséghez való jogot.
Ugyanez a helyzet a szűkebb értelemben vett egészségbiztosítás terén is.
Azzal, hogy a kormány az SZDSZ nyomására a társadalmi szolidaritás és kockázatközösség elvén nyugvó állami egészségbiztosítási rendszert -
holland és szlovák mintára - profitorientált egészségbiztosítássá akarja átalakítani, ugyancsak durván sérül a szövegében már gyökeresen módosított,
valamint az EU-konform magyar alkotmány előbb már hivatkozott szakasza. Nézzük, mi történt Hollandiában!
Egy rókáról két bőrt Hollandiában azzal, hogy 2006-ban megszüntették a szolidaritás elvén alapuló kétpilléres - államilag szervezett, de az állam, a
munkáltatói és a munkavállalói, valamint biztosítotti oldal részvételével önkormányzati alapon működő - egészségbiztosítást, átadva azt a
nyereségorientált magánbiztosítóknak, a korábbi harminc euró összegű havi
biztosítási járulék száz euróra emelkedett. Korábban a harminceurós járulék fizetése a munkáltató és a biztosított munkavállaló között feles arányban oszlott meg.
Most a munkáltató a járulékfizetésben nem vesz részt.
Ezért a Munkavállaló és a vállalkozó egyaránt száz euró hozzájárulást fizet.
Az új rendszerben a biztosítótársaságok betegségi és szülési segélyt, azaz táppénzt nem fizetnek. Ezt a munkáltatók kénytelenek fizetni maximum
két éven át, az összeg az átlagkereset hetven százaléka. A táppénz kifizetése alól a munkáltató csak akkor mentesül, ha erre biztosítási szerződést köt. A
magán biztosítótársaságok így egy rókáról két bőrt húznak le. A rendszer bevezetése után a biztosítótársaságok közölték, hogy a felemelt járulékfizetés
ellenére sem rentábilis nekik a betegbiztosítás. Ezért állami hozzájárulást is igényeltek.
Ugyanakkor a járulékösszegek több mint háromszoros emelése miatt mintegy háromszázezren maradtak ki a biztosításból. Ezért az állam rászorultság
igazolása ellenében átvállalja tőlük a járulékfizetés egy részét. Az állam tehát duplán terhelődik. Hollandiában sem az állam versenyez a biztosítottakért.
A magánbiztosító csak az egészségeseket fogadja szívesen, míg az instabil egészségi állapotúakat igyekszik távol tartani magától. Sőt az öregeket és a
krónikus betegeket egy nagyobb összeg kifizetésével, úgynevezett 'arany
kézfogással' veszik rá biztosításuk megszüntetésére. Ugyanezt teszik a szlovák magánbiztosítók is.
Nem véletlen, hogy az új szlovák kormány a régi, szolidaritási alapú biztosítás visszaállítására törekszik.
Titkos tárgyalások az egészségbiztosítás tervezett magyar reformja csak annyiban különbözik ettől, hogy a felállítandó biztosítótársaságokban 51 százalék lesz az állami
és 49 százalék a magántulajdon aránya. Ez azonban csak porhintés, mivel a tulajdonosi arány ellenére az irányítási jogosítványok a magántulajdonosi szférába csúsznak át. A helyzet így ugyanaz, mint Hollandiában vagy Szlovákiában.
Sőt a kormány titkos tárgyalásokat folytatott már a magánbiztosítókkal, amelyek a kiszivárgott hírek szerint 'megdöbbentően' magas követelésekkel
álltak elő - a kormányváltás esetére is - a működésbiztonsági igényen felül. Ezzel a reformmal nálunk is megszűnne a szolidaritási alapú egészségbiztosítás, és a hollandhoz és
a szlovákiaihoz hasonló antiszociális vonások jelennének meg. Ez szintén sérti
az alkotmány 70/D. paragrafusát. Mindezt alátámasztja a közzétett törvénytervezet, mely szerint az új pénztárak Zrt.-ként működnének, és csak természetbeni betegellátást finanszíroznának, 'táppénzt' viszont nem.
Ennek fizetését a kormány nálunk is a munkáltatókra hárítaná. Ezért, ha a tervezetből
netán ebben a formában törvény lenne, azt az egészségügy átszervezésével kapcsolatos előírásokkal együtt az Alkotmánybíróság elé kell vinni.
Szép az élet!
Itthon veszettül elkezdtem anyázni a nyomtatópatronra. Meg a nyomtatóra. És arra is, aki feltöltögette a patront. Estére kiderült, hogy valamit gond van magával a patronnal, úgyhogy kidobtam pár ezer Ft-ot az ablakon, amikor feltöltettem a tecsóban. Csodajó! :( :( :(
Bementem a pártházba, vittem cuccokat bentre - persze a mérőszalag meg a kombináltfogó rittig itthon maradt -, úgyhogy kezd élhetőbb hellyé válni a saját részlegem. Vagy részlegünk. Vagy nem tudom, hogy mondjam.
A hazasomfordálás igencsak elkúszott jó sokára, egész konkrétan fél kilenckor kezdődött. De hát ez van, szerda délután le kell adni az eddig összegyűjtögetett aláírásokat, mert megy fel Bp-re az egész. Sanyi viszi.
Anyám hót lázas, állandóan rosszul van, én is taknyolok - főleg, mióta hazaértem -, babucim is köhécsel újfent. Holnap meg az állomás előtt aláírásgyűjtünk délelőtt.
Ferinél találtam egy igen érdekes levelet:
Több pénztár, több biztosító, több nyomor!
Most kaptam ezt a levelet. Sokat nem szeretnék hozzáfűzni. Olvassátok, terjesszétek!
Kedves Címzettek!
Most jöttem a könyvvizsgálói továbbképzésről, ahol a
társadalombiztosítás 2008-as változásáról tartottak előadást.
FELHÁBORÍTÓ VÁLTOZÁSOIKAT HAJTOTT VÉGRE A KORMÁNY!
A nyugdíjjárulék és egészségügyi járulék az alábbiak szerint változik:
Munkaadók által befizetett járulék: nyugdíjkasszába a mostani 18 %-ot 24%-ra emelik, egészségügyi kasszába 11 %-ot 5%-ra csökkentik.
Munkavállalók járulékai: nyugdíjjárulék 8,8 %-ról 9,5%-ra nő, egészségügyi járadék 7 %-ról 6 %-ra csökken.
Mit jelent mindez?????
Lerázza kormány magáról az egészségügyet, az elvonást átterelik a szintén hiányos nyugdíjkasszába. Majd megemeli a járulékot a privatizált EÜ kassza!
Ezért már őt fogják szidni! Kérdés, hogy lesz-e egy 7%-kal csökkentett bevétel mellett is jelentkező? EZ UGYEBÁR, HA JÓL SZÁMOLOM MINIMUM TOVÁBBI 120 MILLIÁRD Ft kivonást jelent az egészségügyből.
Kérdésem, hol a parlamentből az ellenzék?
Miért nem hangos a sajtó az övön aluli ütéstől?
MI LESZ VELÜNK, VÁLASZTÓPOLGÁROKBÓL, HA BETEGEK LESZÜNK?
HÁNY ORVOST FOGNAK ELBOCSÁTANI ÉS HÁNY ÚJABB KÓRHÁZAT ZÁRNAK BE?
Kérem továbbadni, mert végső soron a mi bőrünkre megy a minden mértéket meghaladó aljasságuk!
A több-biztosítós törvénytervezet diszkrét bája:
Azt eddig is gyaníthatta mindenki, hogy az idősebb, krónikus betegség(ek)ben szenvedő ügyfelekért nem fognak kapkodni a profitorientált magánbiztosítók!
(a mellékelt cikk szerint Hollandiában 'Arany Kézfogással' - egy nagyobb
összeggel - veszik őket rá, hogy feladják a biztosításukat. Ezzel az erővel akár el is altathatnák őket...), de nehogy az képzelje bárki is, hogy az aktívkorosztály sorsa nem lesz ugyanígy megpecsételve. A cikk szerint nyilvánosságra
került törvénytervezet szerint a magánbiztosítók csak természetbeni betegellátást fognak finanszírozni, táppénzt nem fizetnek. Ezt lovagiasan áthárítják a munkáltatókra!
Vagyis a táppénzt, amit eddig a társadalombiztosítás fizetett a szép, új szadeszes világban a munkáltatónak kell fizetnie.
(Csak halkan kérdezem: - akkor mi a fenének kellenek a magánbiztosítók?)
Gondoljátok meg, proletárok, mi következik ebből! Egy olyan országban, ahol a munkavállalók többségét a magánszektor foglalkoztatja?
Meddig is foglalkoztatja? Amíg egészséges!
A lehetséges következményeket mindenkinek a fantáziájára bízom.
A magánbiztosítók extraprofitját tehát a munkáltatók fogják megtermelni.
Képzeljük csak el, mi történik egy kis vagy közepes vállalkozásban egy kiadósabb influenzajárvány idején? Nem elég, hogy kiesik az a bevétel, amit a lebetegedett alkalmazottak nem tudnak megtermelni, és ebből a negatív bevételből még táppénzt
is fizessen nekik. Munkahelyi balesetről, tartós betegségről már ne is beszéljünk. És vajon milyen létbizonytalanságba taszítja ez a tervezet azt a
rengeteg magánvállalkozót, aki önmagát foglalkoztatja? Ez a réteg eddig kapott
táppénzt, ha lebetegedett, ezentúl majd magának fizet. Miből is? És egyáltalán akkor miért is fizetünk TB-t?
Ez az egyik olyan Achilles-sarka a magánbiztosítós rendszernek, ahol a legsikeresebben lehetne megtámadni. Ez a megoldás ugyanis csak maguknak a
biztosítóknak lenne bomba üzlet, magánemberként még a legdoktrinérebb
liberálisoknak sem lehet érdeke, az MSZP sakkban tartott képviselőiről nem is beszélve. Őket leszámítva lényegében az egész társadalom véd- és
dacszövetségbe
állhatna, hiszen végre volna egy olyan kérdés, amiben a munkaadók és a
munkavállalók is egy oldalra kerülnének.
A rendszer ajándéka - legtöbb, mi adható – a totális létbizonytalanság az egész
társadalomnak. Ez bizony a szolidaritáson alapuló társadalombiztosítás halálos
ítélete. Nem érdemli meg a homo sapiens nevet az, aki ezt az embertelen, ördögi
tervet kieszelte: nem hiszem, hogy anya szülhet ilyen kreatúrát, csak a sátán
klónozhatta azokat, akik az emberi kiszolgáltatottságból akarnak profitot termelni. Csináljon a Szabad Demokrata Romboló Páholy saját tagjainak olyan magánbiztosító rendszert, amilyet akar, de nekünk nem kellenek sem ők, sem
embertelen rendszerük. Ideje lenne őket véglegesen leszázalékolni! Terjesszétek, proletárok! Már nemcsak a láncaitokat veszíthetitek! Az Életetekről van szó!
Alkotmányellenes biztosítási reform az SZDSZ az általa a holland rendszer mintájára megvalósítani szándékozott egészségbiztosítási reformot már részben
végrehajtatta az MSZP-t képviselő pártelnök-kormányfővel és egészségügyi tanácsadóival, akik szintén inkább liberális, semmint szociális beállítottságúak.
A kormányfő és a kisebbik koalíciós párt által elképzelt társadalombiztosítási
reform kórházi kezeléshez kötött egészségügyi szolgáltatásokat érintő
kórházreformot a kórháztörvény módosításával még a nyáron a társadalom és az egészségügyi szakma, valamint érdekvédelmi szerveik megkérdezése nélkül oldották meg.
Mára egyértelművé vált, hogy rosszul. Az egészségjog sérül. Kórházakat zártak be vagy a korábbi gyógyító jellegüket elvonva elfekvő intézményekké
alakították át, ahelyett hogy a gyógyító intézmények változatlan fenntartása mellett csak a felesleges ágykapacitást vonták volna el, és így a kórházbezárásokkal kialakuló új körzetbeosztás miatt a betegek túlnyomó
többségét messziről kell a körzetének megfelelő kórházba szállítani.
Az ezzel járó hosszabb szállítási idő a beteg állapotának rosszabbra fordulását okozhatja,sőt életét is veszélyeztetheti.
Részben a kórházak és a kórházi ágyak csökkentése és az egészségügyi személyzet radikális leépítése miatt nemcsak a késedelmes kórházba kerülés
veszélyeztetheti a beteg életét és egészségét, hanem a műtéti várólisták idejének jelentős
meghosszabbodása is.Mindez egyértelműen sérti az alkotmány 70/D. paragrafusába foglalt, az
egészséghez való jogot.
Ugyanez a helyzet a szűkebb értelemben vett egészségbiztosítás terén is.
Azzal, hogy a kormány az SZDSZ nyomására a társadalmi szolidaritás és kockázatközösség elvén nyugvó állami egészségbiztosítási rendszert -
holland és szlovák mintára - profitorientált egészségbiztosítássá akarja átalakítani, ugyancsak durván sérül a szövegében már gyökeresen módosított,
valamint az EU-konform magyar alkotmány előbb már hivatkozott szakasza. Nézzük, mi történt Hollandiában!
Egy rókáról két bőrt Hollandiában azzal, hogy 2006-ban megszüntették a szolidaritás elvén alapuló kétpilléres - államilag szervezett, de az állam, a
munkáltatói és a munkavállalói, valamint biztosítotti oldal részvételével önkormányzati alapon működő - egészségbiztosítást, átadva azt a
nyereségorientált magánbiztosítóknak, a korábbi harminc euró összegű havi
biztosítási járulék száz euróra emelkedett. Korábban a harminceurós járulék fizetése a munkáltató és a biztosított munkavállaló között feles arányban oszlott meg.
Most a munkáltató a járulékfizetésben nem vesz részt.
Ezért a Munkavállaló és a vállalkozó egyaránt száz euró hozzájárulást fizet.
Az új rendszerben a biztosítótársaságok betegségi és szülési segélyt, azaz táppénzt nem fizetnek. Ezt a munkáltatók kénytelenek fizetni maximum
két éven át, az összeg az átlagkereset hetven százaléka. A táppénz kifizetése alól a munkáltató csak akkor mentesül, ha erre biztosítási szerződést köt. A
magán biztosítótársaságok így egy rókáról két bőrt húznak le. A rendszer bevezetése után a biztosítótársaságok közölték, hogy a felemelt járulékfizetés
ellenére sem rentábilis nekik a betegbiztosítás. Ezért állami hozzájárulást is igényeltek.
Ugyanakkor a járulékösszegek több mint háromszoros emelése miatt mintegy háromszázezren maradtak ki a biztosításból. Ezért az állam rászorultság
igazolása ellenében átvállalja tőlük a járulékfizetés egy részét. Az állam tehát duplán terhelődik. Hollandiában sem az állam versenyez a biztosítottakért.
A magánbiztosító csak az egészségeseket fogadja szívesen, míg az instabil egészségi állapotúakat igyekszik távol tartani magától. Sőt az öregeket és a
krónikus betegeket egy nagyobb összeg kifizetésével, úgynevezett 'arany
kézfogással' veszik rá biztosításuk megszüntetésére. Ugyanezt teszik a szlovák magánbiztosítók is.
Nem véletlen, hogy az új szlovák kormány a régi, szolidaritási alapú biztosítás visszaállítására törekszik.
Titkos tárgyalások az egészségbiztosítás tervezett magyar reformja csak annyiban különbözik ettől, hogy a felállítandó biztosítótársaságokban 51 százalék lesz az állami
és 49 százalék a magántulajdon aránya. Ez azonban csak porhintés, mivel a tulajdonosi arány ellenére az irányítási jogosítványok a magántulajdonosi szférába csúsznak át. A helyzet így ugyanaz, mint Hollandiában vagy Szlovákiában.
Sőt a kormány titkos tárgyalásokat folytatott már a magánbiztosítókkal, amelyek a kiszivárgott hírek szerint 'megdöbbentően' magas követelésekkel
álltak elő - a kormányváltás esetére is - a működésbiztonsági igényen felül. Ezzel a reformmal nálunk is megszűnne a szolidaritási alapú egészségbiztosítás, és a hollandhoz és
a szlovákiaihoz hasonló antiszociális vonások jelennének meg. Ez szintén sérti
az alkotmány 70/D. paragrafusát. Mindezt alátámasztja a közzétett törvénytervezet, mely szerint az új pénztárak Zrt.-ként működnének, és csak természetbeni betegellátást finanszíroznának, 'táppénzt' viszont nem.
Ennek fizetését a kormány nálunk is a munkáltatókra hárítaná. Ezért, ha a tervezetből
netán ebben a formában törvény lenne, azt az egészségügy átszervezésével kapcsolatos előírásokkal együtt az Alkotmánybíróság elé kell vinni.
Szép az élet!